Svensk och japansk likhet o olikhet

Hur mycket och i vilka fall kan en el-scooter ersätta en bil? Vad kostar den i form av inköp, försäkring och drift? Bidrar jag till en bättre miljö om jag kör el-scooter?
Jag har många frågor som det ska bli kul att sätta tänderna i, men just nu sitter jag och letar på nätet efter någon som säljer. Än så länge kan jag inte påstå att jag blivit positivt överraskad. De få sajter jag hittat har el-scootrar i galna kom-o-hjälp-mig-att-dö-färger. Det är lime blandat med banangul och word-blå (ha ha!). I mitt yrke använder jag stillbilds- och filmkameran dagligen och jag tycker själv att jag har ett visst öga för det estetiska - i synnerhet det japanska och svenska. Och även om några av de scooters jag sett var japanska så fattar jag inte varför de ser ut så i japan? Jag menar svensk och japansk inredning är slående lik i många avseenden. Det gäller visst inte på vägarna... (OBS jag ser att scootern på bilden är en bensinare - men ni fattar!)

Inga kommentarer: