Hjälm!

Hoppsan! Jag vet inte riktigt vad som hände, men nu har jag köpt en hjälm (exakt, jag har ingen scooter än men vadå då..!). Jag var på Harald Nyborg och slog ihjäl några minuter och råkade se att de hade hjälmar.
Jag har hela tiden tänkt att det är supercoolt med integralhjälm - men upptäckte strax (lite småskrattande för mig själv) att det dels var svårt att kränga över glasögonen (visst man kan ju ta av brillorna, men ändå...) OCH dels höll jag på att nysa rejält i den och det hade INTE varit coolt! Till allt detta hör att jag är väldigt allergisk mot gräs och ogräs och får ibland mina anfall av nysningar som inte är av denna värld.
Jag köpte en mattsvart hjälm (faktiskt riktigt snygg!) för 399 svenska riksdaler. Jag har ju liksom haft radarn igång och sett många hjälmar som varit betydligt dyrare - och inte alls lika sköna. Sen inbillar jag mig att man inte får sälja icke godkända hjälmar i Sverige - så köp!
Förresten en motorcykelkompis sa till mig att det där med hjälm är högst individuellt och att en modell funkar bra på ett huvud medan en annan modell funkar bättre på ett annat huvud (hon kan verkligen uttrycka sig!).
Men historien slutar inte där. Efter att jag satt mig i bilen gick jag in igen och köpte en till - lite mindre hjälm. Jag kom ju på att den som åker också måste ha. Kassörskan glodde konstigt på mig - precis som om jag försökte lura henne - hon kanske trodde att jag försökte betala för samma hjälm två gånger - haha!

1 kommentar:

scooter4ever sa...

De har också mysiga pyamasar till scootern: http://www.harald-nyborg.se/merinfo.asp?varenr=3115&Grp=60&n=60100