Du möts av ett leende när du kör el-scooter


Måste dela med mig av en rolig händelse som inträffade på jobbet i dag. Jag jobbar i en butik i centrum och en kund kom fram till mig och frågade om det var mig han hade sett köra scooter genom stan kvällen innan. Förvånat och glatt svarade jag "ja, det stämmer att jag kör el-scooter". Mannen log och höjde glatt på ögonbrynen. Han svarade "jag tyckte väl att det inte lät något när du susade förbi". Nyfiket började han fråga mig var jag köpt min scooter (Newmanbil i Hässleholm) och hur det fungerar att laddda den (via ett vanligt 220-volts uttag). Självklart svarade jag mer än gärna på hans frågor. Han blev nöjd med mina svar och verkade mest imponerad över att scootern kostar ca 2-3 kr att ladda och att den klarar upp till ca 6,5 mil på en laddning. Innan vi avslutade vårt samtal log han igen och sa " jag måste få säga att det såg för jäkla häftigt ut när du drog iväg"... Vilken trevlig pratstund, gissa om jag kände mig glad för responsen.
/A

2 kommentarer:

Åsa sa...

Det ser helt underbart ut! Jag börjar nästan fundera på att byta jobb, bara för att få lagom pendlingsavstånd för el-scooter.

Tänk att få börja dagarna med att susa ljudlöst till jobbet. Du måste le hela förmiddagen, minst :-)

Wolfgang & Wilhelm sa...

:)