Vinterförvaring, vintertillbehör och vinterladdning!

Måste ärligt säga att jag inte kört så mycket i vinter! Dels är det svårt att ta sig fram på två hjul och dels blir det väldigt kallt. Men däremot finns det några trick man kan använda sig av för att inte frysa så mycket. Det som gör att du fryser är helt klart vinden ifall den letar sig in. Därför är det bra att ha på sig något vindtätt. Se till att det inte glipar någonstans, varken vid fötterna, händerna eller halsen. En integralhjälm värmer också lite mer på grund av att den är mindre öppen. Annars funkar en ski mask (skidluva heter det väl?) väldigt bra så att man inte förfryser sig i den tunna huden i ansiktet. Antingen den vänstra i bankrånarstil eller den högra (som jag föredrar) i ninjastil!
Ett kapell som skydd mot smuts och tappade flaskor(!) i garaget är också praktiskt. Det finns kapell för 199:- på ClaesOhlson eller så köper du deras minsta presenning för endast 49:- men då måste du binda upp den nertill.
Jag har ändrat två uttag som får ström när jag tänder garagets innerbelysning. Där har jag satt laddarna. Alltså sätts laddarna igång samtidigt som någon går in i garaget och tänder upp. Det verkar duga bra som underhållsladdning och oftast är man där så pass lång tid att batterierna hinner ladda fullt. Jag får väl se snart när våren kommer om det har underhållit batterierna tillräckligt. De gånger jag kört nu i vinter har det i alla fall varit fullt ös i pigghet kan jag lova!

3 kommentarer:

Louise sa...

Hej!

Tack för en bra blogg. Jag har precis bestämt mig för att köpa en Venus. Såg att ni hade en packbox till Tellusen. Har ni det även till er Venus? Får man fråga vad ni fick ge för den och var ni köpte den? Butiken i Göteborg had ingen prisuppgift på den.

Tack på förhand!

Wolfgang & Wilhelm sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Wolfgang & Wilhelm sa...

Hej Louise!

Ber så hemskt mycket om ursäkt för att jag missat att svara på din fråga, men jag är tacksam att du gillar bloggen. Jag betalade drygt 600 för min packbox utan montering. När jag frågade härom dagen så tar de 850 kronor inklusive montering - känns lite mycket. Det finns säkert packboxar på fler ställen. Jag misstänker det eftersom den jag fick inte på något sätt var original (gjord till scootern). Jag har ingen packbox till venusen, men den borde gå att sätta fast även på den.