Det kommer nog att bli en "Jupiter"


Denna el-scooter med namn Jupiter föll mig direkt i smaken - den ser väldigt rå ut för att vara en elmoppe! Det är den största modellen som går i 45 km/h - nästa modell upp klassas som motorcykel (kolla gärna in den också!).

Innan min provkörning frågade jag om det var nåt speciellt jag skulle tänka på. Jo, det var egentligen bara en sak - att tänka på att accelerationen är en helt annan på en elscooter jämfört med en bensinare - man har ju inte den inbyggda trögheten från koppling-drev-motor som i en bensinare. Jag blev mycket positivt överraskad - det var riktigt kul att köra och jag tror jag körde lite väl länge för att det skulle kunna kallas för provkörning! ;-)

2 kommentarer:

MrPuchDakota sa...

Något för de tuffa grabbarna!

Wolfgang & Wilhelm sa...

Precis - den signalerar rå kraft!