Handla mat - packbox är bra!


Ikväll tänkte jag sätta mig i bilen för att handla när det plötsligt klickade till i hjärnan (*a-ha*) men vänta, tänkte jag; jag tar såklart min elmoppe! Det går snabbt och man kan parkera vid ingången.
På vägen till affären bestämde jag mig för att handla precis som om jag hade tagit bilen - alltså helt försöka tänka bort att jag körde el-scooter för att se hur mycket jag kunde få med mig hem(!). Till saken hör att jag precis monterat en packbox med lås, så jag hade faktiskt skaffat lite extra plats!
Jag erkänner att jag var något nervös när jag handlat för 550 kronor och kom ut med 4 fulla kassar. Men det var faktiskt inga som helst problem. En full kasse fick plats i packboxen, två på golvet och en kasse ovanpå dem två - alla fästa i kroken där fram. Det kändes inte tungt eller trögt och kassarna riskerade inte alls att kastas av eftersom maskinen lutar i kurvorna. Kroken får ingen tung belastning som jag först trodde - den hjälper till att hålla kassarna stängda.
Jag är glad att jag bestämde mig för Tellus (med golvyta) även om modellen Jupiter (utan golvyta) ser cool ut - ungefär som en motorcykel.
Packboxen är ett suveränt tillbehör som snäpper fast på en fästplatta som man i sin tur skruvar fast i pakethållaren. En hjälm får plats med råge och den verkar passa till alla typer av scooter-modeller som har en pakethållare. Tack vare fästplattan kan man enkelt plocka av packboxen. För att ta av packboxen måste man ha nyckeln - och det känns ju genomtänkt så att ingen kan plocka med sig den.

3 kommentarer:

Jensa sa...

Vad fasen hade du gjort om du inte fått platsd med grejorna?

Wolfgang & Wilhelm sa...

Hej Jensa!

Jag hade bara behövt slå en pling till frugan så hade hon kommit - snäll som hon är. Men jag är glad att jag slapp göra det eftersom vår två-åring sov som en stock och hade isåfall behövt åka med...

Macgyver sa...

Tre flaskor Pepsi! Utom dom hade det gått ännu lättare.