Kostnad försäkring


Nu har jag kollat runt och några försäkringsbolag har ingen reduktion för att det är el medan andra har. Jag fastnade till slut för IF, så jag bytte från Folksam (jag tecknade först där eftersom jag har mina övriga försäkringar hos Folksam) men nyttjade ångerrätten - att man har 14 dagar på sig att byta. Det kostar mig 1950 kronor per helår per maskin helförsäkrad - med 100 kronor i rabatt eftersom vi har båda scootrar hos IF.
Min ursprungspremie helår helförsäkrad hos Folksam kostade 4300 kronor per år per scooter. Det är alltså lönt att ringa runt!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hur kom ni undan så billigt som under 2000 kr för helförsäkring? Kollade just med If och helförsäkringen inklusive rabatt kostar 4400 kronor. Bor i Göteborg. Kan det ha så stor betydelse?

Wolfgang & Wilhelm sa...

Vad jag förstår kan det skilja mellan premie boende i storstadstätort och landsbygdsgleshet, men skillnaden verkar lite väl stor. 4400 kr låter som det normalpriset jag fick från alla andra förutom IF.
OBS jag har inga förbindelser med IF och inte heller några andra försäkringar där...